Tilgang til fakturaer #
Gå til RAPPORTER > REGNSKAP > FAKTURAER.
Velg måned øverst på siden for å filtrere fakturaene.
Faktureringsperiode #
Faktureringsperioden er fra mandag kl. 23:59 til mandag kl. 23:59 (PST).
Fakturakvittering #
Fakturakvitteringen sendes til regnskapskontakten under SETUP > PROFIL > ARRANGØRINFO. Hvis ingen regnskapskontakt er oppført, sendes fakturaene til hovedbrukerens e-postadresse.
Hvordan fungerer faktureringsperioden? #
Lunabe-avgifter er basert på transaksjoner i faktureringsperioden.
Endringer i en ordre innenfor perioden påvirker ikke avgiften.
Refusjoner utenfor faktureringsperioden påvirker ikke avgiften.
Bytter utenfor faktureringsperioden betraktes som en ny transaksjon.
Abonnementsbilletter har ingen avgift utenfor faktureringsperioden.
Hvordan fungerer maksimal kompensasjonsavgift? #
Maksimal kompensasjonsavgift beregnes på den første fakturaen i måneden.
Avgiften avhenger av totalt antall solgte enheter forrige måned.
Totalt antall enheter solgt x maksimal kompensasjonsprosent = kompensasjonsallokering.
Kompensasjonsallokering minus totalt antall kompenserte enheter = under/overskudd.
Avgifter gjelder kun for overskuddsenheter.
Eksempel:
Maksimal kompensasjonsprosent er 5%.
100 enheter solgt den måneden.
Av disse var 10 enheter kompensasjon.
De får 5 kompenserte enheter gratis.
De ekstra 5 kompenserte enhetene belastes den vanlige billettavgiften.